CYA SYAHIRA

Sunday, March 13, 2011

Degree

HAHAA..
Saya sudah gile kot..Satu hari boleh Update story sampai 2 k0t..
WAH2..
Clap you hands everybody..YEah2 and shake your body right and left and also jumping2 up and down..
Jangan pikir bukan2 erk..
Saya cuma bercakap cam tuh tapi tak buat pon erk..
hahahaha..Syira sudah sewel kot..

Degree..
Yup2...
Ehh apa kaitannyer kan..
Ko kan tengah belajar diploma sekarang nih..
Yup2 itu memang betul..
So apa kaitannyer kan..

Nothing..
hahaaha..Juz kidding lor..
What i want to talk right now is THE APPLICATION TO CONTINUE STUDY HAVE BEEN OPENED..
yeah..
So my head is stucked which course i will prefered and choose which will give benefit to me..

Really2 true that i dont know la which course i can do and
i wonder sometimes if after completing these course,can i be comfortable and succesful worker..
Yeah you should know that the time you studying and known as the student
and also the time you work is not the same.
Eventhough you take the course which is related with the field of future work is going into the same path,it doesnt mean that it is the same..
I mean bila you dah kerja nanti,persekitaran dia tak sama kan..
Kita belajar sekejap dan berhenti..
lain pulak dengan kerja kan..Korang tak boleh nak berhenti sekejap2 macam kita belajar..hAhahah betulkan kawan..

Untuk kawan2 yang dah tahu atau belum tahu..
Sekarang nih saya belajar dalam diploma dalam jurusan pengurusan business.
Sekarang dah pon semester 6.
Alhamdulillah kalau tak de pe2 saya akan habis belajar bulan 5 pada tahun 2011 nih.
tuh pon selepas berhempas pulas dengan peperiksaan akhir..
Yang mana tersangat2 lah penting dalam hidup saya buat masa sekarang nih..
hahhaaaha..macam poyo jew kan..
Lepas tuh cuti selam 4 bulan dari bulan 5 sampai bulan 9..
Maybe waktu nih saya berkerja di pasarraya berhampiran iaitu tesco atau jusco mungkin??
Yang mana gaji paling bagus erk??
ANy suggestions guys??
EHHH kau mata duitan betol la....HAHAHAHAA..
DAN AND THE MOST IMPORTANT
I hope dapat sambung ke ijazah dan yang paling penting jurusan yang saya minat la..
Itu yang paling penting kawan..
Sebab kalau korang xminat korang xbolehbuat kan..

Jurusan yang buat kepala saya pening ada dan saya tak tahu nak pilih mana..

1)KEWANGAN(FINANCE)
2)PENGURUSAN SUMBER MANUSIA(HUMAN RESOURCE MANAGEMENT)
3)PEMASARAN(MARKETING)
4)INSURANS(INSURANCES)
5)PERBANKAN ISLAM(ISLAMIC BANKING)
6)PENGURUSAN SISTEM(OPERATION MANAGEMENT)
7)PERNIAGAAN ANTARABANGSA(INTERNATIONAL BUSINESS)
8)PENGANGKUTAN(TRANSPORT)
9)PENGURUSAN PEMBORONGAN(RETAIL MANAGEMENT)
10)EKONOMI(ECONOMIC)

Korang rasa yang mana saya patut pilih..
Nanti saya cakap apa pekerjaan dye nanti dan apa korang dapat setelah korang amik benda2 nih semua..

WHAT IS THE IMPORTANT RIGHT NOW IS

SO b0RING..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home