CYA SYAHIRA

Monday, January 31, 2011

Perkara

Assalamualaikkum..Di sini saya pinjam maklumat dari sebuah blog info.Saya cuma nak berkongsi maklumat yang mungkin korang tidak tahu atau tahu lepas membaca ini..Tapi saya pelik sseuatu pasal maklumat ini..Ooopss maafkan hamba mu ini sudah memikir benda yang bukan2..Isshh rosak betul budak nih...Empat perkara yang dapat menguatkan minda dan menguatkan hafalan.So kalau korang sedang belajar cuba lah mengamalkan maklumat ini.Amin.


1. Tenang hati dan melapangkan fikiran.Sebagai contohnyer korang kena la berfikiran positif jew dan buang anasir2 jahat yang bermaharajelela dalam otak korang tuh..Kalau tak,korang takkan berjaya sampai bile2..


2. Bersederhana dalam makan dan minum.Maksudnyer masa korang nak makan tuh amik sesenduk nasi jew erk..Jangan berlebih2an.dengar cakap kakak ye adik2..jangan nakal k..Dan yang paling penting korang cuba sedaya upaya agar tidak selang selikan permakanan korang dengan minum air..Korang nak tau kenapa??Sebab ia boleh menyebankan perut korang akan jadi kembung macam bola sepak..gol yeahhh..hahahaa..dan xlupa jugak banyak angin dalam perut korang..pikir2 sendiri la betol atau tidak erk..


3. Berjadual dalam pemakanan.Makan tuh biar teratur..Yang paling penting jangan makan sesuka hati dia jew..nanti xpasal2 jadi lain pulak..Ada orang cakap makan berat2 lepas waktu malam tak baik..dalam lebih kurang lepas pukul 8 malam..Nanti orang cakap makanan yang kita makan tuh tak dicerna dengan baik dalam usus kita tuh..Kesannyer seperti sembelit,perut kembung,perut buncit dan macam macam lagi..So kalau nak selamat makan banyak kali tetapi dengan kualiti yang sedikit.hahaha.Dan jangan lupa jangan makan lepas malam..Bukan aku yang cakap ehhh!!


4. Mengeluarkan lemak yang berlebihan dari badan.Macam mana erk??..Apa lagi kita pegi senyap senyap ke hospital swasta..ehhh nape hospital swasta pulak??shhh hospital kerajaan tak selamat lah..berbahaya..hahaha..Kalau nak yang terlalu selamat pergi hospital luar negara..Kalau korang mampu la..Macam siti nurhaliza..Masyallah kau,tak baik la..hhahaaa..Buat apa erk..Sedut lemak la..hahaha..issshh merepek tol la..Yang paling selamat korang pergi exercise macam jogging,tournament,kayuh basikal,penjat bukit atau gunung,marathon dan banyak lagi.Yeah2 go go syira..Buat setiap hari atau setiap minggu agar prose dye berjalan dengan lancar k..




ps:Korang tau tak apa yang hamba fikirkan sekarang nih..Syira!!stop it ok!!.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home