CYA SYAHIRA

Friday, December 3, 2010

25 perkara tentang saya..

25 perkara tentang saya mungkin anda sudah tahu ataup0n dah tau selepas mmbaca ini..:)


1) Nama saya syahira,senang n pendek jew kan ;), kamu semua boleh panggil sayer syahira, syira, ira, ciya, si comel, si cantik n bla bla bla..hahahhaha

2) Sekarang masih belajar di peringkat diploma dan mengambil jurusan pengajian perniagaan.Harap-harap tahun depan dapat sambung di peringkat ijazah..^_^

3) Bercita-cita menjadi doktor, cikgu dan pramugari.ermm saya nih xla pandai sangat, keputusan spm pon cukup-cukup makan jew..jadi terlepas r cita-cita menjadi doktor..hahahaha..Kerjaya pramugari pulak kena ada ciri-ciri seorang yang pandai bergaya, terlebih cantik, mempunyai badan yang cantik, dan mempunyai sepasang mata yang mengoda yang boleh membuat orang tertarik dan terpikat dan engkau memang DA BOMB..hahahaha.Cikgu memang cita-cita saya yang sebenar2nye sebab memang sejak saya kanak2 dulu saya suka cakap seorang diri dan mngajar kepada orang yang xpernah wujud..macam gila lah k0t..0it jangan cakap camtuh k..nanges kang..Jadi keputusannyer I want to be a teacher .:)

4) Perangai baik yang saya ada ialah saya nih seorang yang penyabar, mempunyai cita2 yang tinggi, keputusan yang teguh mknenyer kalau saya kata itu jadi itu jela erk jangan engkau nk ubah2 k,hahhaha, suka menyimpan duet sejak sekolah dulu jadi kalau waktu sekolah dulu saya mampu membeli enset pakai duet sendiri,jadi harap2 la bila besar nanti saya mampu beli jet peribadi erk..hhaha..angan2 besar nih tau..alaaa poyo jew la k0.bluerrrkkk.;), pendiam, xsuke bergosip, xsuke menceritakan kburukan orang lain keculilah xtertahan dan terpaksa diluahkan dan tangkas..

5) Perangai buruk saya ialah pemalas, cepat cemburu, degil, panas baran wooo..hahhaha, lembap,mempunyai ingatan yang pendek mksdnyer benda2 yang berlaku 5 minit lepas pon saya mudah lupa..pelik tapi benar k..hahhahaa, pengotor sedikit bukan banyak erk, suke menanguhkan keja, dan xmenapati masa..banyak giler k0t.abes r jadi lah anak dara tua nanti..:(

6) Suka gile2 makan coklat.sanggup menghabiskan duet tiap2 hari semata2 mmbeli coklat..sebab tuh la gigi saya macam orang tua..hahahaha..kalau xmakan nasi pon xpe sebab dah kenyang makan coklat...sebab tuh berat badan xnaik2 pon..makan nasi sekali sehari pon dah cukup kot..

7)Perkara yang akan membuat saya akan membeli belah ialah barang kosmetik, kemudian barang kesihatan dan penjagaan diri, selepas tuh baru pakaian, kasut,beg tangan dan akhirnya baru aksesori..

8)Perkara yang membanggakn dalam hidup saya mungkin mempunyai lesen kereta dan motorsikal.alaa biase jew tuh..alaa kluarga k0 yang support k0 leh la.k0 ape jew bawak diri k0 pegi inmaju tuh jew...hahhaha

9) Terlalu mementingkan kecantikan wajah dan badan..sanggup membeli barang2 tah2 benda untuk muka dan wajah..hahahha

10) Mempunyai penyakit kulit dan rambut yang serius..

11) Pernah membotakkan kepala kerana mempunyai penyakit kulit kepala yang serius dan ganjil pada masa dahulu..sekarang xehh.kalau k0rang xcaya gi r periksa kepala aku nih erk.hahaha.ini mngkin balasan xreti jaga kebersihan dan selalu mengabaikan penjagaan rambut dan juga pakai tudung masa rambut basah..jadi sekarang nih terpaksa lah selang2 hari saya syampoo rambut kalau xnak kejadian dulu berulang lagi..^_^

12)Mempunyai kulit yang sensitif dan kering..ini bermaksud kalau saya salah makan,terpaksa la saya menahan penderitaan yang dasyhat..kesiankan saya..sekarng p0n saya terpaksa berhati2 bila makan dan mempunyai losyen badan yang ada di sisi saya sepanjang masa..kalau tak lagi terok k0t..

13) Meminati kereta mitsubishi lancer evolution dan peugeot..keinginan nih saya akan membuat ia mejadi realiti k..saya akan berusaha membeli kereta mitsubishi dan bukan iszpira erk..tolong jgn salah paham erk..hahaha

14) Disebabkan suka sangat menyimpan duet.hahaaha tah lah untuk apa tah.saya mempunyai buku bank iaitu ASB dan tabung haji..yelah simpan nih kan baik, yelah kite mana tahu masa depan apa nak berlaku jadi ia boleh digunakan pada suatu hari nanti.

15)Walaupun saya mempunyai sifat yang baik iaitu suka menyimpan duet itu bukan bermakna saya xpernah pegi membeli belah tau.setiap kali saya membeli belah saya boleh menghabiskan duet beratus2..nah amek k0..hahaha..jadi kesimpulannyer jangan percaya cakap syira nih dier cakap pusing sini n sana dan xserupa bikin..hahahaha

16) Saya nih seorang perempuan tapi tahap keganasan saya menyerupai seorang lelaki ahli tinju k..hahhaha..suka merosakkan harta benda rumah dan apa2 jew biler syahira mulai panas baran..
hahhaha..contohnye, pernah suatu hari tuh saya beli enset canggih nokia express music,tapi sayangnyer riwayat dye xmampu untuk bertahan lebih dua bulan..kesian kan enset tuh..hahaha..
baru korang tau i nh ganas..

17) Tahun 2010 ialah tahun yang paling sedih dalam hidup saya kerana berlaku benda2 yang bukan2.Mula2 saya kemalangan yang agak teruk sampai saya masuk icu di hospital..sepanjang saya hidup ini lah pertama kali saya masuk hospital disebabkan kemalangan..kemudian atuk saya yang telah jaga saya sewaktu saya kecil pergi meninggalkan dunia dan akhir sekali adik lelaki saya p0n meninggal dunia..ini mungkin qada dan qadar..astagfirullah..

18) Hari yang terlau sedih dalam hidup saya ialah sewaktu adik lelaki meninggal.selama beberapa hari saya xdapat tido n asyik menangis jerk..sampaikan dalam dewan peperiksaan p0n saya menangis..hhahha..lu jangan main2 erk walaupun gua ganas tapi gua terlalu bersifat sentimental k..hahhaha.dari empat adik beradik kini hanya tinggal bertiga jew..:(

19) xpenah lagi bepeluang pegi ke luar negara..negara jiran p0n xpenah jugak..kasian giler kan saya nih..

20) Terlalu bencikan negara israel..I hate you israel..sampaikan barang2 israel saya xpernah beli k kecuali la makanan dan minuman..haahaha..ehh cakap tadi benci..ish2..

21) Setakat nih pernah bercinta 3 kali.ini semua cinta palsu k..jangan percaya erk kawan2..hahahaha..lepas nh xnak bercinta lagi dan nak terus bernikah boleh x, mak..
hhahhahaa

22) Mempunyai impian nak bernikah seawal 25 tahun dan yang paling lewat p0n 27 tahun..
xnak la kawen lambat2 sangat nanti xlaku lah pulak..hahaha..ada masa 5 tahun lagi nih..
harap2 dapat jumpa la mr perfect.

23) Suka giler minuman dan makanan manis..berharap la masa tua nanti xada penyakit kencing manis...hahaha

24) Makanan kesukaan ialah nasi ayam, nasi paprik, nasi lemak, nasi pataya, mee laksa, mee soto, char keow teow dan sate..minuman pulak teh ais limau, jus oren, air lobak susu, air chocolate dan air neslo.

25) Hobi saya pulak adalah tido, melayari internet, berjalan2, mendengar radio, membaca majalah bukan buku ilmiah tau..hahhahaa dan xlupe jugak makan coklat..kihkihkih

3 Comments:

Blogger Liyana Deli said...

nie dah mcm luahan perasaan dah
haha

December 3, 2010 at 1:25 AM  
Blogger nad said...

aku setuju apa yang liyana cakap
haha
kalau yang no 1 tu, aku tambah lagi satu boleh?
SOYA
hehe

December 3, 2010 at 2:21 AM  
Blogger z.u.l.@joe said...

.penyabar k0n0nnn
hahahha
bluuerrk!

December 4, 2010 at 5:40 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home